89 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 89

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Nationale Jeugdstrategie: voor en door jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    De Nationale Jeugdraad (NJR) heeft de Nationale Jeugdstrategie gepresenteerd, met daarin de grootste problemen voor jongeren en de mogelijke oplossingen.

  • Online misbruik raakt 1 op 2 jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een op de twee jongeren tussen 12 en 25 jaar krijgt ooit te maken met online seksueel misbruik of online seksuele intimidatie.

  • Steun voor democratie varieert bij jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    De meeste Nederlandse jongeren zijn positief over de democratie, maar er zijn vanaf jonge leeftijd duidelijke verschillen in hoe sterk ze democratische waarden steunen.

  • Betrokken jongere accepteert regels makkelijker

    Nieuws uit het jeugdveld

    17 procent van de jongeren werd betrokken bij het nieuwe smartphonebeleid. En dat terwijl jongeren regels vaak makkelijker accepteren wanneer zij wél worden betrokken.