Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Mensen die worden gediscrimineerd, zijn minder maatschappelijk betrokken, hebben minder vertrouwen in de politiek en de overheid en voelen zich minder verbonden met de samenleving.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.
Bijna de helft van alle jongeren ziet discriminatie van andere leeftijdgenoten. Dat blijkt uit een peiling van UNICEF Nederland.
Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
In het rapport 'Polarisatie onder jongeren door de ogen van jeugdprofessionals' delen jeugdprofessionals hun ervaringen rond polarisatie.