De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Interventie die jongeren helpt inzicht te krijgen in hun drijfveren en persoonlijke talenten.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
Organisaties die het nieuwe jeugdzorgbeleid vormgeven, luisteren niet of nauwelijks naar de stem van kinderen en jongeren.
De meeste Nederlandse jongeren zijn positief over de democratie, maar er zijn vanaf jonge leeftijd duidelijke verschillen in hoe sterk ze democratische waarden steunen.
17 procent van de jongeren werd betrokken bij het nieuwe smartphonebeleid. En dat terwijl jongeren regels vaak makkelijker accepteren wanneer zij wél worden betrokken.