10 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 10

  • Triple P niveau 3

    Interventie

    Triple P niveau 3 is een training voor ouders van 0- tot 18-jarigen met opvoedvragen die advies of vaardigheidstraining willen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • MAZL op het vo

    Interventie

    Meer Aandacht voor Ziekgemelde Leerlingen op het voortgezet onderwijs begeleidt studenten met een hoog ziekteverzuim.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • M@ZL op het mbo

    Interventie

    Medische Advisering van de Ziekgemelde Leerling op het mbo begeleidt studenten met een hoog ziekteverzuim.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 17 jaar
  • Basic Trust-methode

    Interventie

    Voor kinderen met gedrags- of emotionele problemen en hun opvoeders, waarbij ook sprake is van problemen in de gehechtheidsrelatie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 17 jaar
  • School2Care

    Interventie

    School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 17 jaar
  • Futsal Chabbab

    Interventie

    Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • COMET

    Interventie

    COMET is een cognitief-gedragstherapeutische interventie voor kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 24 jaar
  • Opvallend gedrag bij jonge kinderen (0-6)

    Professionals in de kinderopvang, het onderwijs en vroeg- en voorschoolse educatie uiten zorgen over gedrag van jonge kinderen (0-6). Ze zijn druk, houden zich niet aan de regels van de groep, zijn teruggetrokken of nog niet zindelijk. Maar het is belangrijk om te kijken naar de context van het kind.