Van gesloten naar kleinschalig: Tesja over de omslag in de jeugdzorg
ErvaringenTesja van Dijk werkt in een kleinschalige, huiselijke setting waar ze ontdekte dat vertragen en verdragen letterlijk deuren opent.
Tesja van Dijk werkt in een kleinschalige, huiselijke setting waar ze ontdekte dat vertragen en verdragen letterlijk deuren opent.
Op Kiem, een school voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs, telt de stem van elke leerling.
Hoe kun je ouders actief betrekken bij de aanpak van pesten op school en waarom is die samenwerking onmisbaar?
Een scheiding verandert het leven van een kind ingrijpend. Marit (27) en Lenthe (18) vertellen hoe het voor hen was.
Tijdens een reflectiegesprek ging gezinswerker Annieck Dorrestein terug naar de vraag waarom ze doet wat ze doet.
Als wijkteamprofessional helpt Tanja Anderson-Witte dagelijks gezinnen en individuen met uiteenlopende vragen.
Voor wijkteammedewerker Remco den Oudsten is reflectie een kans om oprechte interesse in elkaar te tonen.
Waarom vertonen sommige kinderen opvallend gedrag? Leraar Jasper Albers weet dat dit in werkelijkheid vaak een reactie is op de omgeving.
Leraren kunnen veel betekenen voor kinderen in een onveilige thuissituatie. Aandachtsfunctionaris Marieke Kuiper helpt hen daarbij.
Volgens ervaringsdeskundige Joy kan het onderwijs een grote rol spelen in het leven van kinderen met een beperking en hen helpen hun leven op te bouwen.