WijkLeerbedrijf Venray – Gilde Opleidingen

Context, interventie, mechanismen en outcome

Mbo-studenten kunnen soms wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geeft dit een impuls door samen te werken met partners uit de hulpverlening, onderwijs en het bedrijfsleven. Hoe ze dat doen, beschrijven we in een serie inspirerende voorbeelden.

In dit voorbeeld beschrijven het NJi en ECBO de aanpak 'WijkLeerbedrijf Venray' vanuit Gilde Opleidingen. Hierbij wordt het onderwijsprogramma en de begeleiding van de studenten uitgevoerd op de werkplek. Dit doen docenten en medewerkers uit het bedrijf samen. Hiermee lopen leren en werken soepel in elkaar over en kan er steeds de juiste ondersteuning worden geboden.

Het voorbeeld is beschreven aan de hand van de CIMO-methode. Hierbij is gekeken naar de context, de interventie, de werkzame mechanismen en de resultaten van de interventie.

Omslag WijkLeerbedrijf Venray
Titel: 
WijkLeerbedrijf Venray – Gilde Opleidingen. Context, interventie, mechanismen en outcome
Auteur: 
NJi, ECBO
Jaar: 
Omvang: 
22 pagina's
Downloads of bestelmogelijkheid: 

Download de publicatie

  • Klas als werkplaats: Zadkine

    Professionals
    Beleidsmakers

    In dit praktijkvoorbeeld beschrijven NJi en ECBO de interventie 'De klas als werkplaats' op het Zadkine in Rotterdam.

  • Klas als Werkplaats - Albeda

    Professionals
    Beleidsmakers

    Mbo-studenten kunnen soms extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geeft dit een impuls.

  • School als Werkplaats - Friesland College

    Professionals
    Beleidsmakers

    Mbo-studenten kunnen soms extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Lees hoe het Friesland College dat doet.