Klas als werkplaats: Zadkine

Context-interventie-mechanismen-outcome

ROC-studenten, vooral op niveau 1 en 2, kunnen soms wel wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal ROC’s geeft dit een extra impuls. Ze werken hiervoor samen met partners uit jeugdhulp, toeleidend/afnemend onderwijs en het bedrijfsleven. Hoe ze dat doen, beschrijven we in een serie van vijf inspirerende voorbeelden.

In dit voorbeeld beschrijven NJi en Ecbo ‘Klas als werkplaats’ op het Zadkine in Rotterdam. Op niveau 1 heeft iedere klas daar niet alleen een studieloopbaanbegeleider, maar ook een ‘klas als werkplaats’-medewerker. Dat is iemand met een achtergrond in de jeugdhulp die ook veel bij de klas is en de studenten kent. Zo kunnen studenten gemakkelijk terecht met hun vragen die daardoor minder snel escaleren. We beschrijven de context, de interventie, de werkzame mechanismen en de resultaten van de interventie.

Titel: 
Klas als werkplaats: Zadkine. Context-interventie-mechanismen-outcome
Auteur: 
Donker, A., K. Coppens en H. van den Ven
Jaar: 
Omvang: 
19 pagina's
Downloads of bestelmogelijkheid: 

Download de publicatie