Activiteiten Week van de Opvoeding via sociale media

Anders dan voorgaande jaren worden organisatoren opgeroepen hun activiteiten via sociale media aan te bieden.

Jaarlijks worden tijdens de Week van de Opvoeding honderden activiteiten georganiseerd. Om aandacht te vestigen op deze activiteiten werden deze in de beginjaren van de Week massaal aangemeld op de website van de Week van de Opvoeding.

Voorgaande jaren vond hierin een verschuiving plaats. Activiteiten worden nog steeds massaal georganiseerd, maar promotie van de activiteiten vindt steeds meer via sociale media plaats. Een logische ontwikkeling. En dit moedigen we nu naar alle organisatoren aan.

Hoe een activiteit via sociale media promoten?

Een veel gebruikte manier is het aanmaken van een evenement op Facebook:

  1. Doorloop de stappen om een evenement aan te maken. Dit kan zowel een online als een live activiteit zijn.
  2. Publiceer jouw evenement. Let hierbij op of je kiest voor een openbaar of besloten evenement.
  3. Deel het evenement op je pagina en tag @weekvdopvoeding. Gebruik ook de hashtags #verteleens #wvdo2021.

Daarnaast is het mogelijk om je activiteit onder de aandacht te brengen op Twitter en Instagram in de vorm van een bericht op je pagina of in je story.

Voor het promoten van jouw activiteit kun je de banners gebruiken die zijn ontwikkeld voor sociale media. Deze vind je op de pagina met logo en banners van de Week.

Gedeeld worden op Week van de Opvoeding-kanalen?

Promoot je jouw activiteit via sociale media en wil je dat wij deze ook delen? Tag dan @weekvdopvoeding en gebruik de volgende hashtags: #verteleens #wvdo2021

Op deze manier kunnen we jouw activiteit retweeten en in onze story en tijdlijn plaatsen.

Deelnemen aan een activiteit?

Ben je juist op zoek naar een leuke activiteit om aan deel te nemen? Houd dan de komende weken én tijdens de Week van de Opvoeding – van 4 tot en met 10 oktober 2021 – onze kanalen in de gaten:

Hier worden activiteiten actief gedeeld.

Lees ook