• WERKEN AAN DE KWALITEIT
  • VAN DE JEUGDSECTOR
Over het Nederlands Jeugdinstituut

Dr. Danielle de Veld

Foto Danielle de Veld
Functie:
  • adviseur
  • (030) 230 63 27
  • d.develd@nji.nl

Expertise

onderzoek, databank Instrumenten, werkzame elementen


Daniëlle de Veld werkt als onderzoeker en adviseur bij het Nederlands Jeugdinstituut. Zij houdt zich onder meer bezig met het herzien van de richtlijn Ernstige gedragsproblemen, het ontwikkelen van tools om effectmonitoring te ondersteunen en het verder ontwikkelen van de databank Instrumenten. Daniëlle doet ook onderzoek naar werkzame elementen in de behandeling van multiprobleemgezinnen.

Publicaties

Overige publicaties

de Veld, D.M.J., P. Howlin, E. Hoddenbach, F.Mulder, I. Wolf, H. Koot, R. Lindauer, S. Begeer (2017), Moderating effects of parental characteristics on the effectiveness of a Theory of Mind training for children with autism: a Randomized Controlled Trial. Journal of Autism and Developmental Disorders, 47, 1987-1997

de Veld, D.M.J., J. Riksen-Walraven, C. de Weerth (2014), Does the arrival index predict physiological stress reactivity in children? Stress, 17, 383-388

de Veld, D.M.J., J. Riksen-Walraven,  C. de Weerth (2014), Acute psychosocial stress and children’s memory. Stress, 17, 305-313

de Veld, D.M.J., J. Riksen-Walraven,  C. de Weerth (2014), The relation between gaze aversion and cortisol reactivity in middle childhood. Hormones and Behavior, 65, 173-178

de Veld, D.M.J., J. Riksen-Walraven, C. de Weerth (2012), The relation between emotion regulation strategies and physiological stress responses in middle childhood. Psychoneuroendocrinology, 37, 1309-1319

Begeer, S., E. Hoddenbach, D. de Veld, F.Mulder, I.Wolf, P. Steerneman (2017), ToM-e: een blended Theory of Mind training voor kinderen van 8-12 jaar met een autismespectrumstoornis

NJi gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. Sluit mededeling over cookies