• WERKEN AAN DE KWALITEIT
  • VAN DE JEUGDSECTOR
Databank Effectieve Jeugdinterventies

Reklame Rakkers; lespakket

Reklame Rakkers is een lespakket met als doel kinderen meer weerbaar te maken tegen reclameuitingen. Via een interactieve, kortlopende methode (negen lessen) verwerven kinderen vaardigheden die zij nodig hebben om de media en de commerciële omgeving te kunnen begrijpen en op waarde te schatten. Uiteindelijk moeten kinderen een kritische attitude hebben ontwikkeld over de commerciële omgeving waarin ze opgroeien en moeten ze bewust zijn van de risico's die verbonden zijn aan het kritiekloos accepteren van reclame. Kinderen zijn dan volgens het lespakket van Reklame rakkers mediavaardig en commercieel bewust.

Reden van niet meer opnemen in de databank

De erkenning van de interventie Reklame Rakkers is verlopen.

Meer weten?

Heeft u vragen over deze interventie? Neem dan contact op met de ontwikkelaar of contactpersoon.

Ontwikkeld door:

Stichting Reklame Rakkers
mevr. L. Hop
Reklame Rakkers
Ennemaborg 107
1082 SN Amsterdam
(020) 441 31 91 / 06-55867698
liesbeth.hop@reklamerakkers.nl

NJi gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.