• WERKEN AAN DE KWALITEIT
  • VAN DE JEUGDSECTOR
Databank Effectieve Jeugdinterventies

Project Ervaringsleren (PEL)

Het Project Ervaringsleren (PEL) is bedoeld voor jongeren van 16-23 jaar met ernstige gedragsproblemen die samengaan met problemen in het gezin, op school of werk en in de vrije tijd. Door een survivaltraining, wonen en werken bij een boer, een oudertraining en een groepstraining voor de jongeren wil PEL het probleemgedrag van de jongeren verminderen. Het programma duurt een jaar.

Oordeel Erkenningscommissie

Datum:
4 november 2016
Beoordeeld door:
Erkenningscommissie Interventies:
Deelcommissie Jeugdgezondheidszorg, preventie en gezondheidsbevordering
Oordeel:
Niet erkend
Toelichting:

De commissie acht de onderbouwing van Project Ervaringsleren (PEL) onvoldoende, niet verantwoord wordt waarom een dergelijke aanpak nu juist voor deze doelgroep en voor deze problematiek van belang is.

Meer weten?

Heeft u vragen over deze interventie? Neem dan contact op met de ontwikkelaar of contactpersoon.

Ontwikkeld door:
Topaze
Vicaris Aertsweg 1
5482 JB Schijndel
info@topaze-hulp.nl
(073) 5432082
 

Contactpersoon:

Vanessa Verhagen Email: vanessa@topaze-hulp.nl

NJi gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.