Home > Actueel > Nieuws over de jeugdsector > Persoonlijke inzet bepalend voor passend onderwijs

Persoonlijke inzet bepalend voor passend onderwijs

Delen:

Deel op TwitterDeel op FacebookDeel op LinkedInMail deze pagina

14 november 2012

Bij het verwezenlijken van passend onderwijs voor kinderen die thuiszitten, zijn de individuele visie, houding, ambitie, doorzettingsvermogen en durf van de direct betrokkenen het belangrijkste. Dat blijkt uit onderzoek van het project Gedragswerk, dat op 13 november werd gepresenteerd.

Het kleinschalige en kwalitatieve onderzoek 'Niemand kan het alleen' heeft geïnventariseerd wat de belangrijkste hindernissen en stimulansen zijn voor het realiseren van passend onderwijs voor leerlingen in een problematische situatie. Samenwerking tot stand brengen tussen de betrokken partijen, zoals leerkrachten, ouders en de schoolleiding, is daarbij cruciaal.

Er is een top 10 bepaald van factoren met de krachtigste invloed, op basis van uitspraken van de achttien respondenten. Bovenaan staan mentaliteitsverandering en visieverandering, gevolgd door een goede schoolleiding.

Gedragswerk is een project dat tot doel heeft de samenwerking te bevorderen in de aanpak van leerlingen met gedragsproblemen.

Bron: Gedragswerk

Aanbod Nederlands Jeugdinstituut

Eerder nieuws over dit onderwerp

Reacties Reageer op dit nieuws Reageer
Er zijn nog geen reacties.
Kennisnet Jeugd
 

Wekelijks het laatste nieuws over de jeugdsector. Neem een gratis abonnement.